... om att prioritera lärmiljön?

Jag har ju snart i fem månader hoppats att få mitt dragskåp installerat. Jag har ansett, och anser, att skolmiljön, eller om man vill lärandemiljön, är viktig för hur elever lär sig och tillsammans med lärarna sköter sina lokaler. När jag tänker tillbaka på ett besök på en annan skola i kommunen så blir jag på nytt påmind om detta. Hur kan ansvariga för skolan tillåta detta? Hur kan politiker, rektorer, lärare acceptera att vi har denna låga prioritering av skolmiljön? Tror vi att elever ska vara rädda om våra lokaler när vi själva behandlar vår miljö på detta sätt? Skolan blir mindre och mindre viktig i samhället. Vi lär oss mer i andra miljöer än i skolan. Det här funkar inte längre. HUr vil vi ha det?
//DonQ

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sofia Eriksson » Till beslut...:  ”Men Sven-Eric, vi vet inte vad som passar, sånt visar sig, jag tycker synd om de..”

  • Svenerig » mitt älskade jobb:  ”Tacksam för alla tips. Inte minst ditt, Sofia. Men jag är nöjd med min dag när j..”

  • Sofia » mitt älskade jobb:  ”Jag förstår dig. Vet du vad jag tycker? Sök dig till Kriminalvården. Mja, på rät..”

  • Edward Jensinger » Bloggsvar till Edvard Jesninger:  ”Nja, jag är nog inte en sådan rektor som nedvärdar vikten av mig själv. Jag vet ..”

  • Sveneric » Bloggsvar till Edvard Jesninger:  ”Jag anser att rektorer gärna vill nedvärdera in roll i skolan. Men att vara ansv..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln